Beslutsångest

Just nu sitter jag och kollar runt lite på hårpermanentningar. Skulle vilja göra de (rakt) eftersom att jag inte orkar stå och och platta håret från grunden i stort sett varje dag. De jag är mest rädd för är att jag skulle ångra mej och vilja ha lockarna tillbaka, för de är många som skrivit att de ångrat sej på pga det. ANITA!!: vad slits mest på håret; att platta (nästan) varje dag eller att rakpermanenta?
Jag tycker inte att mina hysteriska lockar är snygga, utan gillar mer när de är småvågigt. Men vissa dagar orkar jag verkligen inte platta, å de är inte så att jag vägrar gå ut med oplattat hår, ibland är de snyggt men oftast vill jag vara rak för jag trivs mer i de.

På vissa blir platt hår och lockigt hår en jättestor skillnad


jag kände knappt igen taylor eftersom att man är van vid att se henne med lockigt hår.


Och nu har jag bestämt mej för att jag ska försöka bli vegetarian. Egentligen inte av någon speciell anledning, jag tycker bara att de är fel hur folk gör. Testa kan man ju alltid men hur länge jag klarar de är en annan sak. Vet inte när jag börjar med de, men de gör jag nog snart.

När vi var i Stockholm i fredags så var vi och kolla lite på stan där också, och vi gick in på bikbok och kolla, och då hitta jag de här linnet:
Jag tyckte att de var snyggt haha, och min hårfärg passa asbra till färgen. Ah, men jag köpte de inte där, tänkte att de skulle finnas här hemma. Så ifag gick jag dit för att kolla, och jag kolla runt i hela affären rätt länge, men jag hitatde de inte, tills en annan hitta de före mej x) men med min vanliga tur så fanns de ett kvar!! Jag blev asglad, men de var M, och jag testade S i Stockholm och tyckte att de var stort, så ni kan ju tänka er ;). Men jag köpte de ändå → jag kommer ju ha tights till den och då blir den ju längre, och får sy in banden lite grann men jag tror de blir bra ändå! Hittade de här också  men de ska jag tänka lite mer på. Jag har nog fastnat för skogsgrön tror jag x) men jag tyckte att min hårfärg vart så snygg jaja.

Ikv så tänker jag ta de lugnt igen:o med film som vanligt. Filmen igår: funny people var jätterolig! Men den var klar typ halv 1, sen gick jag upp till lägenheten och sen låg jag och smsa lääänge också, så de blev sent men en tidig morgon. haha

Får se hur de blir imorgon, antingen upp kl7 för att åka med Anna in till Hallsberg och ta buss därifrån, eller så ordnar de sej på nåt annat sätt.


Kommentarer
Postat av: Anita

Helluuu!!!!

Båda två är ju ett visst slitage, men du kommer aldrig att få samma effekt med en rakpermanent som med plattningen. När man plattar det, så får du ju den där blanka "bestämda" platta ytan på håret som oxå får lite tyngd. Det får du inte med en rakpermanent på samma vis. Så då kanske du ändå står och plattar det varje dag..... Ja, nu fick du lite att fundera på. Hoppas att allt är bra med dig. Kram kram

2010-08-16 20:29:34
Postat av: nicole

Ja de får jag fundera på :) de är bra hoppas de är bra med er med. Kram

2010-08-17 11:24:03
URL: http://nnnnicolee.blogg.se/
Postat av: nicole

De blir nog plattång ist :)

2010-08-26 18:03:01

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Glöm inte din Bloggadress:


Kommentar


Trackback
RSS 2.0