VM-final; Spanien-Holland

Spanien♥

Igår tog mitt älskade Spanien hem segern, på Soccer city Stadium i Johannesburg.
Matchen hade allt; 2 jämna lag, ett lååångt spel och riktigt bra spelare. Jag tyckte inte att Spanien kom igång med sitt spel, vilket var synd. De spel som de har skulle de lätt kunna göra 511 mål på de svåraste laget!
I matchen igår, så var de inget lag som var egentligen var bättre än de andra, när nåt av lagen kände att de var dags att ta tag i matchen så blev de stora chanser, trots de så stod de 0-0 full tid, båda perioderna.

När de gått 58 min, har Holland lagt på sej 5 gula kort och Spanien 2. Jag tyckte att de var synd att domaren blåste sönder matchen så. Han borde väl ha förstått att nästan alla ggr som de ramlade var filmningar? När Alfonso blev sparkad i bröstkorgen förstod man ju att de var seriöst, men en när dom ska ta bollen för varandra och den ena slänger sej i backen för att de ska se ut som den andra drog ikull han, fan vad onödigt säger jag bara! Domarn borde ha vetat de - de var väl inte hans första match att döma? jaja..

I full tid så hade domaren gett lagen 17 gula kort, samt 1 rött. (sammanlagt.)

 
Som sagt - lagen var jämna, och i tillläggstiden så hände detta:
Torres får bollen från Nevas, och Torres skjuter in den i straffområdet. Rafael van der Vaart försöker få bort bollen, men "tappar" bollen så att de blir som en bra pass till Fabregas, som passar fram den till Andres Iniesta som låter bollen först studa en gång för att sedan flyga in snyggt i de borte hörnet!

Andres Iniesta precis när han gjort de enda målet i finalen! Final-Kungen ♥
För sitt lag, för sitt land!
(& jag tackar såklart för att jag slapp sova ute. De var ett stort ansvar dom hade haha!)

Även ifall min snyggDavid inte gjorde nåt mål, så är han fortfarande David Villa, den snyggaste, den bästa.

   

  


DAVID VILLA ♥♥

Vaken Hollänadarnas Wesley Sneijder eller David gjorde mål i finalen, så de slutar på delad 1a plats på skytteligan med varsina 5 mål.

Dessa länder har vunnit VM tidigare:

1930 i Uruguay - Uruguay
1934 i Italien - Italien
1938 i Frankrike - Italien
1950 i Brasilien - Uruguay
1954 i Schweiz - Västtyskland
1958 i Sverige - Brasilien
1962 i Chile - Brasilien
1966 i England - England
1970 i Mexiko - Brasilien
1974 i Västtyskland - Västtyskland
1978 i Argentina - Argentina
1982 i Spanien - Italien
1986 i Mexiko - Argentina
1990 i Italien - Västtyskland
1994 i USA - Brasilien
1998 i Frankrike - Frankrike
2002 i Japan/Sydkorea - Brasilien
2006 i Tyskland - Italien
2010 i Sydafrika - Spanien

& såhär har Spanien spelat i VM:

Spanien - Schweiz 0-1
Spanien - Honduras 2-0
Spanien - Chile 2-1
Spanien - Portugal 1-0
Spanien Paraguay 1-0
Spanien - Tyskland 1-0

vinst: 5
förslust: 1

Maravilloso! (fantastiskt på spanska :D)

vem var de som trodde på Spanien från början till slut? :D
Spanien in my ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Glöm inte din Bloggadress:


Kommentar


Trackback
RSS 2.0