2013 part II

 Så, nu fortsätter vi!
 
Juni
Dagen efter Ullared var det dags för jobb. Ångest x 10 som jag skrev innan. Vet egentligen inte varför, men kan vara expert på att förstora saker. Man får ta det för vad det är, och efter ett tag där trivdes jag.
Min låtsaspappa var med om en allvarlig krock som skakade om familjen & släkten. Jag som tyckte jag tog vara på tid och familj/vänner noga innan fick en helt ny tankeställning och ville mer. Det kan gå så fort... Som tur är gick det bra!
Jag utklassade Henrik, Becca och hennes Oskar på minigolf. En liten reminder till er:
Jag och Henrik började inse att vi snart troligen skulle vara ifrån varandra pga hans flytt uppåt i landet. Jag tog sommarlov och var SÅÅ stolt och glad över mina betyg. Henrik tog studenten, stor dag för världens bästa kille.
Midsommaren brukar firas i Värmland i låtsasfarmor&farfars sommarstuga men pga jobb blev det vridet. Ja, allt blev vridet. Levde dagligen med dåligt samvete för att jag inte var med Henrik, vänner eller familj. Men vi gjorde det bästa av det och det blev bra! Tjejerna jag jobbade med var bara för roliga och jag kan ibland sakna det där kaoset som uppstod men som vi fixade ändå. En sak jag aldrig glömmer är när det kom 2 äldre par och en dam skulle betala för dem allihop. Jag slog in maträtt efter maträtt som de skulle ha och när jag slår på totalt så står det 276 84 kr. JAHAAA, hahah så galet. De flesta skrattade åt det och det gick ju att ordna, men att det skulle hända mig alltså... just då..
Allt med körkortet drog igång och det blev en del timmars plugg.
 
Juli
Jag började på ett annat jobb i ett par veckor mitt i sommaren. Skönt att göra något annat, som var mer stillsamt. Ägnade mycket tiden där åt att lyssna på Sommarpratarna, bl a Kristian Gidlund, som gick bort för några månader sedan. Så sjukt sorgligt. Återigen, livet är skört.
Jag träffade min faster med familj lite spontant. SÅ mys, en favorit hos mig.
Hon är så vacker.
Annars var det: Jobb, träning, sova, jobb, soooovaaaa. För övrigt hände en vuxengrej, jag insåg att jag behövde glasögon så jag bestämde glas, färg bågar och allt vad det är. Hann även med en utgång med ett par vänner.  Henrik fick veta att han kommit in på sin utbildning!
 
Augusti
Tog en dag off och for med Henrik till Linköping för att se det första ispasset. Så varm dag, och Nicole valde långbyxor. Säga vad man vill om det, men dagen var så fin!
 
Jag fick äntligen mina glasögon och kände mig mer konstig utan dem än med dem.   Jag och Frida var ute på många promenader, så skönt med en vän man haft hela barndomen som verkligen känner mig.
Jag och Henrik gjorde en "sista resa" (haha lät deppigt, var allt annat än deppigt!) , till Stockholm med hotell, shopping och inga måsten - bara massa mys! Helt underbart.
 
 
Jag fick upp ögonen för Depend Gellack, så förväntansfull köpte jag det i hopp om att vakna upp med långa, starka och fina naglar. Mina naglar sa dock noway till det förslaget så jag reklamerade det... Tråkigt.
Jag fastnade totalt för "50 nyanser av..." fortfarande spänd till filmen. Började 3an (!!!) och åkte den första helgen till Gränna med familjen + några vänner. Henrik flyttade och det var så jobbigt.
 
September
Började med en riiiiktigt rolig utgång med några fina tjejer, den kvällen var så sjukt rolig och oförglömlig. När vi gick hem på natten var vi galet trötta men vi visste att vi inte hade bäddat Emelies och Melindas sängar, så kommer vi in så har min låtsasmamma gjort det. AH så najs, var bara att äta MC-maten och sen stupa i säng!
 
Jag & Beccisen tog en skön "höstpromme" där vi stötte på 3 ormar. Hon = livrädd, grät Jag = asgarvade. Haha puss stumpis
Mamma och jag bakade flera omgångar av fröknäcke, mums (dock när hon blev sjuk så föråt hon sig på dem så nu kan vi inte göra dem på ett tag hahah)
Henrik kom hem för en stund och jag var totalt överlycklig. Jag använde skinnjackan flitigt och jag började redan nu tänka mycket på studenten. Tog en dag fel skor så fick gå runt med mammas som är en storlek mindre. Lycka när vi kunde byta
 
Vi var tvugna att ta bort vår gullis Smilla som gått o blitt sjuk. Var något konstigt med den katten alltså, men oavsett så blir de som medlemmar såklart. Människor är ju inte heller friska och underbara jämt...
 
 
Spenderade mycket tid med vänner, behövligt att tänka på annat när jag var halv!
 
Oktober
Jag fixade mina naglar, mitt andra namn är Vardagslyxarn, jaaa! Beccisen och jag spenderade några timmar med shopping och fika.  En absolut höjdpunkt var när jag beställde min studentmössa. Redan i oktober, japp. Gäller att vara ute i god tid. Gjorde att jag blev ommöjligt ännu mer taggad, redan.
Kanelbullens dag och jag käkade såklart en...
 
Jag hittade en ny favvoparfym som jag använt som tusan, så nu är det hushållning med den som gäller..
 
Blev omskakad när nyheten om att chokladen skulle ta slut, kom. Men det visade sig vara skitsnack och då blev jag glad hehe. Vad vore livet utan det... Som Emelie skrev på sin twitter "När jag och Nicole träffas är de största frågorna När ska vi äta? Vad ska vi äta? Och viktigast- vilket godis??" SKönt att ha någon som förstår mig haha.
Henrik kom hem, passande till den 11e som är vårt datum.
Körde på en annan jätterolig utekväll, och dagen efter var det Öppet Hus i skolan. Men det gick bra, tråkigt men det är ju bara några timmar man behöver bjuda till på.
Henrik och jag åkte till... ja ni kan väl gissa nu... Linköping för , japp. Ni tänker rätt - Shopping & Hockey.
 
Najs, 10 poäng till er!!
Jag och Emelie började träffas ännu mer, både hemma och som shoppingkompanjoner.   Jag åkte till faster och blev kvar där, hade bara mig själv med mig. Allt annat fick lösa sig där (mobilen dog då de bara har oldies till teleföööner).  Mycket ska man göra innan man dör.
 
 
November
Familjen anordnade en liten Halloweenfest för mammas jobbvänner o deras barn, jag hade innan det varit hos Emelie (sovit över, då vi bakade bars och tränade ihop), sedan var jag även en sväng hos Becca innan. Fika och hårfärgning! Men sedan var det festdags.
 
Jag hade en jobbig period med att Henrik var borta, så han kom hem tidigare för min skull, bland de finaste någon gjort aww alltså :) . Betydde mycket och jag blev gladare igen.
 
Så var det festdags igen, en riktig upp-och-ner -fest men för min del var det roligt!
 
Jag blev sur över tankesmedjans avsnitt där de skämtade om diabetes, Jag träffade ett par tjejer för 1DDay. Vi hade så kul och hade myyyycket godis.
 
December
En jättefin månad, fylld med fina samtal av mina nära, träning, mycket gottande, en del shopping. Jag räknade ner tiden för fullt till att Henrik skulle komma hem igen, till julen och allt som hör till. Sista racet i skolan innan jul, peppande att det bara är ett halvår kvar sedan.   Snön kom och försvann, men den helgen den var här var det kaos.
 
Firade pappsen som blev 40, och föll mer för lockigt hår på mig själv. Mörkt och lockigt, så fint ihop! Lovet kom och julen kom. En jättefin och lyckad sådan. Skrev det i ett annat inlägg, men jag är så tacksam för allt jag har och alla de fina människorna jag har omkring mig. Jag är lyckligt lottad!!
 
2013 har som jag började med, varit ett fantastiskt år! Mycket filosoferande, men jag känner att jag har växt så otroligt som människa. Jag har hjälpt mig själv, stärkt mig själv och jag är så glad, nöjd och stolt!  2014 - hit me with your best shots... eller show me what you got jag är så jäklarns redo!
 
 

Kommentarer
Postat av: Selina

GOTT NYTT ÅR!

2013-12-31 19:54:56
URL: http://seliiinaa.devote.se
Postat av: Emelie

Bästa du <3

Svar: <3!
Nicole W

2013-12-31 20:21:35
URL: http://eeolofsson.devote.se
Postat av: Fanny

låter som ett roligt år!
kram

2014-01-01 13:15:43
URL: http://fannie.blogg.se
Postat av: Mia Forsberg

Så kul att läsa alla andras årssammanfattningar :D

2014-01-02 16:38:43
URL: http://miizing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Glöm inte din Bloggadress:


Kommentar


Trackback
RSS 2.0