Nu njuter jag av de sista timmarna på sommarlovet!

81 skoladagar kvar till jullov längtar!

Men innan de så är de dags för ny termin på skolan, shiho. Visst ska de väl bli kul att träffa alla igen, men orka med alla tråklektioner, läxor och prov och sånt där! Men de är bara att köra nu, de är de sista och i jul ska vi söka. Man får göra de lätt för sej och bara försöka hänga med och göra sitt bästa, de är upp till var och en och göra vad den vill av skolan, men jag tänker inte sitta och göra ett år extra bara för att jag struntade i de första gången. De är bara att kämpa. Nu låter jag som en pluggis och de är jag inte. Jag erkänner att jag har struntat i ett eller två prov, för att jag har tyckt att de räckt att läst igenom de ett par ggr. Har fått VG på dom proven och de kan jag tacka mitt underbara minne för, men dagen kommer då de kommer gå rakt ner. Men de ska inte få göra de så nu i 9an har jag lovat mej själv att jag ska skärpa mej.



Idag så har jag dömt fotbollskillar, 02-03. De gick bra, hörde inte att jag fick så mycket skit på mej av alla föräldrar. Men jag stänger av,man kan inte låta dom trycka ner en. Jag är inte där för att göra dom glada och nöjda, utan för att killarna ska få en rolig match och få ha roligt, för de är just det som de går ut på i ett poolspel, att ha roligt! Som vissa föräldrar inte förstår men de kommer man aldrig komma undan. Men blev 300 kr rikare av de iaf, roligt.

Sen på kvällen så hjälpte jag till att skrapa huset (för att vi ska måla om). Först var de inte så jobbigt, men de kändes efter ett tag.




så här "långt" hann jag. Men de är bra.
Går halvdag imorgon, sen på tisdag får vi stora och farliga 9or inte vara på skolan, för att 6orna ska typ skolas in och få känna på skolan själva.
Hoppas vädret är med mej imorgon och låter mej ha shorts! haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Glöm inte din Bloggadress:


Kommentar


Trackback
RSS 2.0