En för lugn dag?

Jag har verkligen haft en skön dag i lugnets tecken, men frågan är om jag inte tagit det lite för lugnt för nu på kvällen har det smygit sig på något. Jag har frysit och frysit, hoppas verkligen inte det är någon förkyldning på gång, det skulle vara så tråkigt. Men det är ju såna tider nu så det är inte så mycket att göra åt - förutom att ta hand om sig själv så det ska jag göra nu. Först en varm dusch sen krypa ner i sängen med te och läsa lite psykologi. Låter bra det, och förhoppningsvis vaknar jag upp som en glad Nicole imorgon.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv det är tur att jag få åka hem sen efter det

2014-09-08 21:28:32
URL: http://brunetpetra.blogg.se
Postat av: Kajsa-Stina

Åh hoppas INTE du blir sjuk nu vännen <3

sv: Tack snälla <3 Det gick bra idag på vägningen och med lunchen. Dock eftersom att jag varit sjuk i en vecka idag. Dock så mår jag ju betydligt mycket bättre nu. Är bara lite snorig men annars så! Så eftersom att jag varit dålig nu ett tag så ska vi ta blodprover på mig och med att salterna osv kan förändras i min kropp eftersom jag har anorexi. För att se att alla värden står rätt till liksom. Så ska göra det på min vårdcentral nångång, o sen ta med det till sjukhuset.

Vad skönt att ni har en bra relation till varandra. Jag har också bra relation till mina släktingar ( vissa ) långt ifrån alla dock. Har mer kontakt med släkten på mammas sida för den är så mycket mindre än pappas. Pappa har liksom 6 syskon med familjer, barn o barnbarn. Ibland när jag träffar en person på stan med pappa eller mamma så börjar dem prata och jag har INGEN aning om vem det var. Jaha, då visar det sig att det är en kusin till mig fast på pappas sida? :o Men dem är ju regel äldre än mig också. Men de är ju blandat i åldrar där med :)

Okej, härligt att du inte behöver läsa en massa andra ämnen också utöver denna kursen. Så man kan tuta och köra på ett spår med just psykologikursen :) Tycker det verkar så intressant. Skulle kunna tänka mig att jobba som psykolog. Men då så måste man må bra i sig själv först innan man kan hjälpa andra. Vad är det du vill jobba som? :)
Tror också att det är 5 års utbildning om man vill bli psykolog. Är inte säker men jag tror det. Och sen är det väl fler år också om man vill vidareutbilda sig :)
Hoppas du får en mysig dag idag!
Kramar <3

2014-09-08 21:29:07
URL: http://www.anorexinojag.blogg.se
Postat av: Clin

Usch jag är också frusen och mår skumt idag. Hoppas verkligen inte vi blir sjuka!!

Hoppas du hade en underbar helg.
Jag frågade gubben om vi skulle se film igårkväll igen. Men han ville inte ;) Somnat 2 kvällar i rad ju så förstår han. Haha men vi satte ändå på en och gissa vad?! Jag somnade!!! hahahaha
Kram

2014-09-08 21:43:00
URL: http://emmaclin.blogg.se
Postat av: Charlotta Hägg

Sv: Haha, oj! Men har det tvättats ur lite nu eller är du fortfarande lika mörk?? :)

och det låter ju jättebra! Skönt att du har det att fokusera på också :) KRAM!

2014-09-08 21:44:18
URL: http://charlottahagg.blogg.se/
Postat av: Emelie Andersson

Så fin bild!

Sv: ja det är bättre men jag har blivit så trött, tror som sagt att det har varit för mkt :(
Ingen aning, men ibland får man ju lyxa till det ;)

2014-09-08 22:07:02
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Nej krya på dig fina du!

Svar: Tack snälla du!
Nicole W

2014-09-08 22:07:06
URL: http://sessie.se
Postat av: Anonym

Sv ja kommer känna mig groggig sen efteråt så mamma få hjälpa mig till lägenheten. Det är tur att undersökning går fort typ 30 minuter

2014-09-08 22:09:06
URL: http://brunetpetra.blogg.se
Postat av: chris

hoppas du inte blir sjuk :)

Svar: Nää det vill jag inte bli ;D
Nicole W

2014-09-09 00:10:20
URL: http://chriisss.blogg.se/
Postat av: MALIN

Svar: Haha vad härligt att höra (lite av en bekräftelse) ;) Jag får ofta kommentarer om min blogg och att den är bra osv, men samtidigt så vet jag inte om det är något som dom skriver till många bara för att kommentera runt och få statistik. Sålänge man själv åstadkommer det man vill åstadkomma och är nöjd med vad man gör, så ska man vara glad! Haha hur kom jag ens in på detta...... Jag skrattar också åt PH, så himla dumma och pinsamma emellanåt ;)

2014-09-09 00:13:42
URL: http://malinkirstine.se
Postat av: Clin

SV God morgon snäckan.
Hur mår du idag? Jag känner mig lite bättre.

Haha nä jag tror inte han vill det ;) Haha

Hoppas du får en bra dag.Kramis

2014-09-09 07:18:38
URL: http://emmaclin.blogg.se
Postat av: Kajsa-Stina

sv: Tack snälla :) Jag är faktiskt glad att ha han som bror ( trots allt )

Åh tack fina du <3 Jag hoppas också värdena ser bra ut men det är jag nästa säker på. Dock kanske dem går ner lite när man varit sjuk o så, men de går ju att rätta till rätt snabbt. Läkare vet ju hur man återställer kroppen på bästa sätt om det skulle vara så :)

Oj! Ja jag tycker ju att det är tidigt att få barn när man är 18. Men det är ju mer vanligt nu att det är så faktiskt. Som mina föräldrar. Dem fick ju barn jättesent. Mamma var 35 och pappa var 39! Så jag kan vara förbannad på dem att, vafan skaffa ni barn så sent för! Nu är ju ni asgamla haha ;)

Åh vad kul att hålla på med smink som ett yrke! Det skulle inte vara fel alls! Du är ju så begåvad inom det också så du skulle ju passa superbra att hålla på med det :) Är det nån speciell stans du vill jobba på då också eller? Typ make up store eller nån annan affär? :)

Jag har funderat på psykolog. Jag vill ju hjälpa andra med min problematik och så, men då så måste man ju må bra i sig själv också först :)

Hur mår du annars idag? :)
Kramar <3

2014-09-09 09:24:48
URL: http://www.anorexinojag.blogg.se
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

sv: Tack snälla snälla du. Jag är själv inte riktigt nöjd men det beror på att jag inte hade så mycket tid på mig. Kamerans batteri höll på och dö och sedan så stängde Liseberg precis då så hjulet slutade snurra och det var ju ett snurrande hjul jag behövde haha:P

2014-09-09 12:19:54
URL: http://sessie.se
Postat av: caroline ♡

Sv: Haha JA jag kan tänka mig det!! Hoppas han är snygg i filmen också annars lär det ju bli helt fel :P haha! Jaa tvättmaskin är drömmen! Skulle klara mig utan diskmaskin vilken dag som helst, bara jag fick en tvättmaskin :P hatar att springa ner till tvättstugan, boka tid, osv osv! Så tråkigt haha

2014-09-09 13:03:35
URL: http://carolineanette.blogg.se/
Postat av: Elin

KRYA!!

Svar: tack snälla =), bättre idag!
Nicole W

2014-09-09 14:24:57
URL: http://fashionbyelin.se
Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Lät härligt :)

2014-09-09 14:42:09
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: Josefine ♔

Hoppas du slipper undan förkylning, det är så himla jobbigt haha :o

Sv: Jo men det är bra med mig!! Skolan går fint och gör man bara sakerna i tid så blir det inte så stressigt haha ;) Hur är det med dig själv? Trivs du i skolan? ;)

2014-09-09 14:48:33
URL: http://jlandgrens.se/
Postat av: Josefine ♔

Sv: Så kul att du tycker det!! :D Haha var dock aningen svårt när jag kom till den delen då jag skulle berätta om egenskaper som jag var bra och mindre bra på.. Det var inte lätt haha ;)

Men vad skönt då! Har inte riktigt tid att bli sjuk nu väl ;) Kan tänka mig att det är en massa nya saker att lära sig :o Men som tur är så kommer du nog in i det rätt snart :D

2014-09-09 15:32:38
URL: http://jlandgrens.se/
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Hur känner du dig nu? Sämre/Bättre?

Haha, du är ju bara för gullig.

2014-09-09 15:56:23
URL: http://sessie.se
Postat av: Julia

Hoppas de är bättre idag :)

Svar: Tack , det är det :D
Nicole W

2014-09-09 16:06:49
URL: http://jjuliees.blogg.se
Postat av: Johan

Det är superskönt med sådana dagar tycker jag! Idag har jag dubbla träningspass, men imorgon är det ledigt, så då blir det lite litteraturläsning, en sväng till mamma och pappa och så klart också lyssna på hockeyn! På fredag blir det också lugnt. Inga planer då, förutom litteraturläsning och åka till Göteborg. Som sagt, det är härligt med sådana dagar och jag hoppas att du njöt ordentligt! :D

SV: Det lär den garanterat göra... Snart är det ju oktober :P

Ah okej! Finns det hockeygymnasie i Örebro? Annars kan jag rekomendera Leksand ;)

Haha ja, det brukar väl vara så i den åldern :P
Och storasyster har alltid en särskild plats i hans hjärta :)

Sista sommaren hemma är alltid speciell. Nu flyttade jag ju hemifrån precis i början av förra sommaren, så det är mer den sommaren jag minns, första sommaren i egna lägenheten liksom.
Men vilken sommar det har varit nu, åh vilka minnen! Spanien, alla stunder i stugan, värmen, ofattbart mycket bad för att vara jag, paddeltripen, födelsedag, midsommar, lägenhetskontrakt, visningar, flyttpacka och ja, en himla massa fina minnen är det :)

Ja, jag får tänka på det. det är ju för hans eget bästa. Vill han vara ute så ska han ju få vara ute, då ska inte vi hålla honom inne i lägenheten bara för att vi vill ha kvar honom. Lillla Tissen.

Haha ja, det gjorde jag :P
Jag var nog ganska våldsam när jag var mindre. Aldrig mot någon annan, men lekarna var ofta fartfylda med mycket action, men det är väl det småkillar ofta gillar :)

Ja, jag måste också ta tag i litteraturen nu. Sociologin är upplagd så att man läser litteratur ena veckan, nästa vecka är det gruppdiskussioner på nätet och så börjar det om vecka tre med en ny bok. Idag börjar de första gruppdiskussionerna, men jag har inte ens börjat läsa boken som vi skulle börja läsa förra veckan... Så det är hög tid att ta tag i det nu.

Ja, det vore kul att veta,men samtidigt, det tillhör det förflutna,det var då, nu är nu, så jag skulle nog inte vilja ta tillbaka något av det. De har sina liv, jag har mitt. Sedan vore det så klart kul att ses någon gång och prata gamla minnen och så :)

Ja, nej, jag tycker det är grymt dålig stil att göra så...
Du får ta i ännu hårdare nästa gång, men jag antar att du redan har "tagit i ännu hårdare nästa gång" ett antal gånger redan och jag tycker inte att du kan göra det hur länge som helst. Klart man vill hålla kontakten, men det funkar ju inte om den ena hela tiden glömmer bort att höra av sig. Då är det, som jag sa innan, inte så högt prioriterat känner jag...

Då har jag en ganska bra bild av hur det ser ut tycker jag :)

Haha ja, och den här gången tar du det också, körkortet! :D

2014-09-10 08:21:09
URL: http://schumacher4ever.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Glöm inte din Bloggadress:


Kommentar


Trackback
RSS 2.0