2013 part I

Snart ett nytt år, så nu kör jag min lilla resumé!
Jag började mitt första inlägg 2013 bl.a med Även om man säger att 13 är ett oturnummer, så tror jag att det här året kommer bli såå bra! Har höga förväntningar (farligt kanske) på det nya året. Mycket planer och mycket kul att se fram emot.
Och jag börjar mitt sista med att säga att 2013 var ett så bra år! Jag är en positiv människa så ja, alla år är väl fantastiska enligt mig haha. Men jag säger det, vilket fint år! Häng med nu...
 
Januari
De första dagarna spenderade jag med att jobba med pappa&farbror. Innebar mycket slit men också mycket filosoferande för en tänkare som mig. Jag började träffa en av mina favvosar mer - Emelie. Jag tränade mycket, lyssnade mycket på musik. Tror jag på något sätt var instängd i min egna lilla bubbla, där och då.
Jag praktiserade i en fjärde klass och hittade mig själv väldigt mycket under perioden, faktiskt.
Jag och ett gäng från klassen åkte till Gviken och hade kul.
 
Februari
Jag snöade in ordentligt på Tuvas blogg, hon inspirerar så mycket - fortfarande. Firade bästa älsklingen med buller, brak & bio när han blev 19.
Ungefär en gång/år blir jag dundersjuk och det blev jag under sportlovet.  Jag kämpade på som bara den med skolan och gick upp extra tidigt för att göra stora frukostar.
 
Mars
Jag var riktigt glad. Vädret var toppen.  Jag hittade lyckan i att springa igen och dansade också mycket zumba. Påpekade ofta tiden - att allt går så fort. Hade mer eller mindre ångest över att lämna min fina barndom. Kan inte riktigt själv förstå hur sjukt bra jag verkligen har haft det. En sån där dunderuppväxt man önskade man kunde ge alla.
Det blev en del frukostdejter ihop med Conkan, blandat med otroligt mycket plugg. Jag & Henrik for spontant och shoppade i Linköping och gjorde upp lite planer för framtiden.  Jag träffade Ebba för första gången, en tjej som jag nu träffat ett par gånger och verkligen gillar!  Jag & Henrik blev bjudna på vofflor av hans gudmor, gillar inte det egentligen men nu fick jag upp smaken för det!
 
 
 
April
Bloggen fyllde 3 år, firade med löpning (haha). Jag tuffade till mig och använde mina blåa byxor.
Jag gjorde högskoleprovet för första gången. Tyckte inte det var varken svårt eller lätt och hade heller inte problem med tiden. Ska köra nu i vår igen.
Hade ännu en tänkarmånad, var min egen. Jag behöver det ibland. Jag och några tjejer hade en skoluppgift i ledarskap så vi förvärrade tillvaron för ett pojkfotbollslag. De tyckte nog att de var hemskt dagen efter men i längden tyckte de nog att det var roligt.
Jag tuffade till mig ännu mer och hade rosa byxor. Helt otroligt, det hade jag nog inte haft idag...
 
Maj
Många födelsedagar! Först ut min största lillebror, sedan bästisen & sen jag! (I loppet av 4 dagar)
 
 Hade en så underbar dag, med finaste tårtan...

Mycket firanden (fler i släkt & familj som fyller i maj, även vår mentor som vi firade). Åt rekordmycket jordgubbar. Blev mycket träning, mycket plugg. Under andra året körde jag en kurs på halvdistans vilket var rätt körigt med tanke på alla andra tunga kurser. Men det är bara att kämpa och det gick jättebra.
Jag började jobba på Grillen. Vilket för mig först innebar så mycket ångest men som sedan gick bra.
I julklapp fick släkten av farbror att vi skulle fara till en högjöjdsbana. Riktigt kul var det!
 
 
Avslutade månaden med att fara till Ullared med mamma och mina 2 "fastrar". Vi sov över på hotellet, shoppade massor och åt gott. Jättemysigt.
 
Fortsättning följer!
 

Kommentarer
Postat av: Elisabet

kul :D

2013-12-31 17:01:28
URL: http://elisabetolinder.se/
Postat av: ♥ L I S A ♥

- tack, det har blivit bättre faktiskt :)

2013-12-31 17:01:55
URL: http://lifeoflisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Glöm inte din Bloggadress:


Kommentar


Trackback
RSS 2.0