Summer in P1

Jobbar ju som sagt på en fabrik och det har gått jättebra och så, men nu har jag fått tillbaka mina utlånade hörlurar så jag kan vara lite mer sysselsatt. Igår började jag lyssna på lite på Sommar i P1, och fortsatte sen idag.
Dessa 3 har jag lyssnat på och detta tyckte jag:
 
Carolina Gynning
Gillar henne starkt, att man kan gå ifrån att ha en sådan stämpel från Big Brother-tiden till att nu vara hyllad konstnär. Hon berättar om sitt mörka förflutna, att hon saknar det vilda men samtidigt älskar sitt "nya" liv som mamma, boende i en förort till Stockholm och inte i värsta huset på Ibiza.
Vilken resa! Och vilket liv! Det känns som hon har varit med om allt, och man vill ju vara med om så mycket som möjligt!
Men man kanske kunde skippat drogerna då, som hon själv sa.
Men ett jättebra program enligt mig!
 
 
Helena af Sandeberg
Sedan jag såg "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" så har jag verkligen gillat Helena, men jag har aldrig vetat speciellt mycket om henne. Kanske var det extra kul att lyssna på hennes program på grund av det, jag ville veta men jag visste inte.
Det var i vilket fall som helst, Jättebra!
Det innehöll inte långtråkigt snack om oväsentliga ämnen utan en härlig blandning. Om hennes mamma som tidigt gick bort , om hennes karriär, familjeliv och så vidare. Med humor och värme.
Jag tycker nog att hennes program var snäppet bättre än Carolinas, men det är svårt att säga då de såklart levt helt olika liv och valt olika vägar.
Jättebra gjort, tillsammans med låtar som verkligen passade in och gav den rätta känslan.
 
 
Kristian Gidlund
Vet ni vem detta är? Trummis, journalist och döende i den hemska hemska sjukdomen cancer. 29 år gammal.
Redan några meningar in i programmet sved det i ögonen och det är så hemskt sorligt att jag vill bara lägga mig på golvet och gråta.
Han berättar så fint, man kan aldrig sätta sig in i hans situation.
Det var såååå bra, samtidigt som klumpen i magen blev större. Här sitter jag helt frisk och klagar på att jag inte har A i alla ämnen, att jag inte är pinnsmal eller att min dator och mobil som inte gör som jag vill. Kristian har en kropp som inte fungerar som han vill och det är bara SÅÅÅ hemskt.
Ibland skulle man ha magiska krafter så man bara kunde trolla bort allt hemskt. Önskar ingen det här.
Så värd att lyssna på och jag hoppas det går bra för honom!
 
 
 
Nu fick ni ännu lite mer tips, lyssna in dessa! Ni kommer inte att ångra er. De innehåller lite av mycket; sorg, rädsla, lycka, skräckförtjusning, kärlek....
 
Bilderna är från google.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jodå, bara fint här med mig - snart helg o allt <3

2013-07-05 15:57:54
URL: http://linnealiebig.blogg.se
Postat av: Ida ♥

Sv: hihi jaa det var så himla roligt!! :D kram

2013-07-05 17:54:04
URL: http://photobylove.se
Postat av: Amanda [SPONTAN]

SVAR: Okej, hur ser de ut då? :)

2013-07-05 19:56:45
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: Felicia

sv: jo, det var den:D

2013-07-05 20:58:39
URL: http://ppewdiepie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Glöm inte din Bloggadress:


Kommentar


Trackback
RSS 2.0